حقائق


 
مفيش حاجة اسمها +18 ... في حاجة اسمها "قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم ويحفظوا فروجهم"
.
مفيش حاجة اسمها مشروبات روحية ... في حاجة اسمها "ليشربن أناس من أمتي الخمر يسمونها بغير اسمها"
.
مفيش حاجة اسمها صداقة بريئة ... في حاجة اسمها "ان الشيطان يجري من ابن آدم مجري الدم في العروق"
.
مفيش حاجة اسمها جرب مرة بس ومش هتخسر ... في حاجة اسمها "يا أيها الذين آمنوا لا تتبعوا خطوات الشيطان"
.
مفيش حاجة اسمها انا بلبس علي الموضة والمكياج خفيف ... في حاجة اسمها "وليضربن بخمرهن علي جيوبهن ولا يبدين زينتهن"
.
مفيش حاجة اسمها أنا بقضيها علي خفيف وأنا أحسن من غيري ... في حاجة اسمها "وتحسبونه هينا وهو عند الله عظيم"
.
مفيش حاجة اسمها أنا بعمل كده عشان بحبها ... في حاجة اسمها " وليس البر بأن تأتوا البيوت من ظهورها ولكن البر من اتقى وأتوا البيوت من أبوابها"
.
مفيش حاجة اسمها فلوسي حرام بس مش لاقي شغل تاني ... في حاجة اسمها "ومن يتق الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لا يحتسب"
.
مفيش حاجة اسمها أنا لساني واخد علي كده ... في حاجة اسمها "ما يلفظ من قول إلا لديه رقيب عتيد"
.
مفيش حاجة اسمها دول بيمثلوا ... في حاجة اسمها "كل نفس بما كسبت رهينة"
.
مفيش حاجة اسمها هي دنيا وبنعيشها مرة واحدة ... في حاجة اسمها " كل نفس ذائقة الموت وإنما توفون أجوركم يوم القيامة فمن زحزح عن النار وأدخل الجنة فقد فاز وما الحياة الدنيا إلا متاع الغرور"
.
مفيش حاجة اسمها ملكش دعوة وامشي جنب الحيط وكل عيش ... في حاجة اسمها "الذين يبلغون رسالات الله ويخشونه ولا يخشون أحدا إلا الله"

Comments